Het is weer tijd om een ondernemer in de kindermode aan het woord te laten over zijn of haar ervaringen met SundaySchool en te laten vertellen over de achtergrond van de winkel. Deze keer is het de beurt aan Nikita Aandewiel van Kids aan Zee in Katwijk.

Hoe vaak hebben jullie SundaySchool al bezocht?

SundaySchool hebben wij sinds de eerste editie bezocht, dit wordt onze vierde keer!

Wat vinden jullie het leukst aan SundaySchool?

De diversiteit aan merken, de sfeer, en de beleving.

Waar kijken jullie het meest naar uit op 30 juni?

Om de nieuwe collecties van de merken te bekijken, trends te spotten en nieuwe merken bekijken!

Waar letten jullie op tijdens de beurs?

Nieuwe merken die op de beurs staan en de algemene trends van de merken.

Hebben jullie inkoopafspraken staan tijdens SundaySchool? Of zijn jullie vooral op zoek naar nieuwe merken?

We maken geen inkoopafspraken op de SundaySchool, we kijken vooral naar nieuwe merken en natuurlijk onze eigen merken.

Hoe bepalen jullie de merkenmix die jullie in de winkel hebben?

We vragen ons altijd af, wat wil de klant? Zijn er bepaalde merken die we meerdere malen horen van een klant. Verder kijken we ook altijd welke merken passen er bij ons in de winkel. Zijn de merken ieder seizoen weer vernieuwend? Welke merken zijn het afgelopen seizoen goed geweest, en welke minder? Zo bepalen wij het merkenpakket die wij in de winkel hebben.

Hoe onderscheiden jullie je van de andere winkels?

De klant staat bij ons op nummer 1. En wij bieden de klant dan ook de beste service aan die wij kunnen aanbieden. We proberen iedere klant zo te helpen dat zij en de kids tevreden de winkel uitlopen. De meeste klanten kennen wij dan ook persoonlijk.

Wat doen jullie online om jullie klanten te inspireren?

De klant wilt getriggerd worden, zo kijken zij vaak op social media. Wij spelen hier op in. We plaatsen dagelijks foto’s op facebook en instagram, om zo de interactie met de klant aan te gaan en de klant te inspireren. Verder doen wij regelmatig fotoshoots met kids, win acties en posten we foto’s van onze klanten.

Hebben jullie alleen een stenen winkel of verkopen jullie ook online?

Kids aan Zee is een stenen winkel.

Hoe lang bestaan jullie al en hoe is de winkel ontstaan?

Kids aan Zee bestaat 1 september 6 jaar. Deze winkel hebben wij (Aandewiel Rijnsburg) overgenomen. Aandewiel Rijnsburg bestaat al 29 jaar. Hier verkopen wij ook kinderkleding. Toen wij 6 jaar geleden de kleine beer over hebben genomen, hebben wij de naam veranderd naar Kids aan Zee. Het was toen nog een kleine winkel, waar we vooral baby- kids tot en met maat 152 verkochten. In 5 jaar zijn wij behoorlijk gegroeid en waren wij dus ook aan uitbreiding toe. Sinds 31 augustus 2018 zijn wij opnieuw geopend en zijn wij 3 keer zo groot geworden. Zo konden wij ook ons assortiment vergroten, nu verkopen wij o.a. baby, kids, teens, positiemode en verzorgingsproducten.

Wat merken jullie van de veranderde markt?

De klant weet op dit moment heel goed wat die wil. Als ze het bij ons niet kunnen krijgen dan zoeken zij op internet verder. Daarnaast begint de sale ook steeds eerder, online en ook in fysieke winkels. Dat weet de klant ook.

Hoe gaan jullie om met die verandering? Hoe zien jullie de toekomst van de winkel?

Wij doen ons uiterste best om alles voor de klant te kunnen doen. Wat ik al zei is voor ons service heel belangrijk. Zo blijft de klant bij ons terug komen, en creëer je een ‘gunfactor’. Verder denken wij altijd weer na over nieuwe ideeën en zo blijven we altijd bezig! Bijna een jaar geleden hebben wij de winkel vergroot, en er blijven nieuwe plannen komen!

Kids aan Zee
Taatendam 10
2225 BN Katwijk