Vanaf vandaag geven we jullie de kans om elke woensdag kennis te maken met de gezichten achter SundaySchool.

Al deze mensen zijn al sinds het prille begin van SundaySchool verantwoordelijk voor het thema, de planning van de merken, de opbouw en de locatie, de modeshow en nog veel meer zaken die allemaal komen kijken bij het organiseren van een geslaagde beurs.

Vandaag bijten we het spits af met Rob de Vos.

Rob de Vos is mede oprichter en de drijvende kracht achter SundaySchool.

 

Hoe is het idee voor SundaySchool ontstaan?

Toen de Kleine Fabriek in september 2017 bekend maakte te stoppen, werd mijn compagnon Stefan Flint gebeld door andere agenten wat hij nu ging doen. Stefan, die destijds ook agent was van mijn merk Jake Fischer en met wie ik ook daarna contact heb gehouden, belde mij of ik eens wilde meedenken. Hij was een keer in de Fabrique in Utrecht geweest, en dacht dat het misschien een goed idee was om daar enkele merken bij elkaar te brengen. Dat eerste bezoek heeft vervolgens geresulteerd tot het huidige SundaySchool.

Wat is de kracht van SundaySchool? Wat maakt de beurs onderscheidend van andere beurzen?

Ik heb voor mijn verschillende banen veel gereisd, en derhalve ook veel internationale beurzen bezocht. Van de meeste werd ik niet vrolijk, maar met name de eerste jaren van de Bread&Butter en de Pitti Uomo spraken mij zeer aan. Vervolgens hebben we een lijst gemaakt met punten die we goed vonden aan de verschillende beurzen en ook punten die veel beter zouden moeten. Denk bijvoorbeeld aan parkeren, service (het gevoel van je welkom voelen, je bent te gast), maar ook bijvoorbeeld vieze toiletten. Daar hebben Stefan en ik een conceptplan voor geschreven en dat met het huidige team van SundaySchool verder uitgewerkt.

Wat doe je naast SundaySchool nog meer? 

Naast SundaySchool ben ik agent van enkele fabrieken in het verre oosten. Ik help merken met hun productie, maar ook daar weer op een ongebruikelijke manier. Ik breng het merk in contact met de fabriek, en men kan direct werken. Ik volg het proces en wordt ingeschakeld als er vragen zijn. Dat werkt heel prettig, voor het merk, voor de fabriek, en ook voor mij.

Wat heb je hiervoor gedaan?

Ik heb verschillende dingen gedaan. Mijn eerste baan was bij Samen Sterk, de voorloper van het huidige Euretco. Daar ben ik begonnen als assistent inkoper herenmode en uiteindelijk ben ik accountmanager van de IFP groep geworden. Met ondernemers als Peter van Tilburg, Frans Roetgerink en Harry Limpens. Een hele leuke en leerzame tijd. In 2000 ben ik benaderd door America Today, waar ik de mogelijkheid heb gekregen om samen met mijn team een nieuw concept te ontwikkelen en te implementeren, alsmede een eigen merk opgezet. Daarna heb ik twee jaar voor de Shirtmakers hun merk Boston Brothers verder uitgebouwd, om vervolgens in 2009 met mijn eigen merk Jake Fischer te beginnen. Dat heb ik eind 2014 verkocht en nu dus SundaySchool.

Wat is tot nu toe je beste  herinnering aan SundaySchool?

Het neerzetten van de beleving en de overweldigende response die we daarvoor krijgen. Het is bijzonder om te werken met een team dat zo gemotiveerd is en weet dat we een service-organisatie zijn. Ik denk dat authenticiteit de sleutel is, we hebben met zijn allen het gevoel dat we echt een feestje mogen organiseren.

Wat is de meest gehoorde opmerking tijdens de vorige edities?

Dat men niet het gevoel heeft naar een beurs te gaan, maar meer een dagje uit. Dat het niet voelt als werken.

Naar mijn mening vraagt de huidige tijd dat we anders naar de markt kijken, dat eenieder eigen keuzes moeten maken, en proberen onderscheidend te zijn. Daar proberen we met SundaySchool een handreiking in te doen.

Wat weten de mensen nog niet over SundaySchool?

Misschien dat we het maar met een heel klein team organiseren. Dat we dit doen met zeer toegewijde mensen die geweldig samenwerken

Wat hoop je te zien tijdens de komende editie van SundaySchool?

Dat de bezoekers het weer naar hun zin hebben. Dat het mooi weer is waardoor het thema beter tot zijn recht komt en dat de bezoekers ook de tijd nemen voor goede gesprekken met collega’s en medewerkers van de verschillende merken.

Welk (internationale) merk zou jouw ultieme droom zijn om op de beurs te mogen verwelkomen?

Eigenlijk zijn we al heel blij met de merkenmix die we bij elkaar brengen. Grotere internationale merken gecombineerd met kleine opkomende merken. Onze doelstelling is dat de merken tevreden huiswaarts keren na de beurs en besluiten het seizoen daarna wederom deel te nemen. We willen zeker niet de grootste beurs neerzetten, wel de beste!

Wat zou je willen zeggen tegen professionals die nog twijfelen of ze SundaySchool  willen bezoeken?

Kom langs, laat je verrassen en inspireren. Ben je professioneel met je vak bezig, dan moet je erbij zijn. Ieder seizoen heb je weer een nieuwe kans om iets moois neer te zetten als winkel.

Ben je al bezig met ideeën voor thema’s voor volgende edities?

Jazeker, dat vind ik erg leuk, nadenken waar we verder kunnen verbeteren en blijven inspireren. Daar ben ik eigenlijk continue mee bezig

Waar kijk je het meest naar uit op 30 juni?

Mooi weer en vrolijke mensen. Want we hebben een prachtig vak met zijn allen in de mode. Het is niet gemakkelijk op het moment, maar er liggen zeker kansen. Hopelijk kunnen we de bezoekers ook deze editie weer een beetje inspireren.

Volgende week woensdag hebben we, in onze reeks ‘de gezichten achter SundaySchool’,  een interview met Huub Broks, beurscoördinator van SundaySchool.