15 januari 2018

SundaySchool @ ‘de Fabrique’ in Utrecht

Eindelijk was de grote dag daar! De zondag van de SundaySchool was aangebroken. Een nieuwe kindermodebeurs, die voor het eerst gehouden werd. Je moet je voorstellen dat het als een verjaardag voelt. En dat jij dan de jarige bent. Althans…zo voelt het voor mij. Wij Shopaholiek bloggers waren van harte welkom op dit supergave evenement.

Ik kwam om vijf voor tien aangelopen en er was niemand op het terrein. Kon ik mooi even een foto schieten van het entree bord en genieten van de Efteling muziek die opstond. Het was het muziekje van ‘de waterlelies’ en ik ken ook dat dansje. Maar ondanks dat ik daar alleen liep, heb ik het niet gedaan. De poort richting de deur was verlicht met gekleurde lampjes aan zo’n zwart rubberen snoer. Het stak lekker contrasterend af bij het industriele pand met de bakstenen muur.

De beurs

Initiatiefnemers zijn Rob de Vos (oud-eigenaar Jake Fischer) en Stefan Flint (agentschap Flint Brands). Het idee was om in 1 dag een overzicht te creëren van de laatste trends op kindermode gebied. Ze hadden gegokt op 30 merken die mee zouden doen. In werkelijkheid zijn het er 80 geworden en was iedere vierkante meter in ‘de Fabrique’ gevuld.

Locatie

De beurs vond plaats in ‘de Fabrique’ in Utrecht. De oude mengvoederfabriek is inmiddels een begrip als het om succesvolle evenementen gaat. Het is er bijzonder sfeervol door de industriële omgeving. Alles klopte gewoon. Persoonlijk hou ik ontzettend van deze stijl. Met de auto maar ook per trein is de locatie goed bereikbaar en zijn er zelfs 700 gratis parkeerplaatsen.

Modeshow

Om 13:00 uur en om 16:00 uur was er een inspirerende modeshow die door Manon Laarhoven (JustbyManon) en Roel Ruyten tot stand gekomen was. Uiteraard liepen er alleen maar kinderen op ‘the Catwalk’ tijdens deze show, die ons de nieuwste trends showden van diverse merken. Een aantal van hen zien we geregeld voorbij komen via social media of in de brochures van desbetreffende merken. Bekende kind modellen dus!

Entertainment op het toilet

Misschien een beetje opmerkelijk dat ik dit benoem, maar zelfs naar het toilet gaan was een feestje. Beb en Toos van Krooswijk , twee Rotterdamse zussuh die keien zijn in het schoonmaken van onze twalletjes, zijn in te huren op feessies, festivals en braderieën. Beb en Toos zorguh dat iedere bezoeker met een breeje glimlach uit het toilet komt wandelen. Want het moet natuurlijk geen saaije budoening zijn. Zoals je kunt zien heb ik een paar van hun rotterdamse woorden overgenomen.

Kindermodetrends winter 2018

Uiteraard kan ik jullie nog geen foto’s laten zien van de nieuwe collecties. Dit moet nog even geheim blijven, maar ik heb tijdens de modeshows wel wat foto’s gemaakt. Wat we veel terug zien komen in het nieuwe seizoen is: de panterprint, het losse kraagje, glitterbiesjes, glanzende stoffen, ruches en nog veel meer van al dit moois. O la la…wacht maar af tot het weer winter is!

Voor de komende periode gaan wij ons focussen op alle voorjaar en zomertrends. Hebben jullie er ook zoveel zin in?

Groetjes Renate