bron FashionUnited Caitlyn Terra 14 januari

Het is geen geheim dat het moeilijke tijden zijn voor de kindermode-industrie, het aantal winkels is al jaren aan het dalen volgens cijfers van Locatus en het Centraal Bureau voor de Statistiek. Van die moeilijke tijden, op het eerste gezicht, is niets te zien tijdens kindermodebeurs Sunday School. In De Fabrique in Utrecht worden ongeveer 220 collecties gepresenteerd en het lawaai van de bezoekers is een indicatie van de drukte.

Het is al de derde editie van de Sunday School.. Ondanks de code geel die is uitgegeven voor het weer, zijn de verschillende hallen druk bezet.
De bezoekers banen zich een weg door het labyrint dat De Fabrique kan zijn als beursterrein. Door middel van verwarmde gangen kan van de ene hal naar de ander gelopen worden zonder de gure buitenlucht in te moeten. Niet alleen Nederlandse bezoekers zijn naar het evenement gekomen, ook Italiaans, Frans en Engels kan op de beursvloer gehoord worden.

Een opvallende verschijning op Sunday School is de G-star Raw-stand. G-Star Raw heeft eerder een kindercollectie aangekondigd om te presenteren. Deze maakt op Sunday School het debuut. Waar ligt de sleutel tot succes in de kindermodebranche? Het is een vraag die bij iedereen speelt tijdens Sunday School. “Je moet eruit springen, iets extra’s als merk hebben”. Het is een welkom positief geluid in de mode-industrie. Op een beurs waar iedereen ‘eruit probeert te springen’ is het uitdagend, maar bij de aanwezige merken blijkt, de strijdersmentaliteit viert zege.

Volgende editie: 3o juni 2019, de Fabrique Utrecht