10 verantwoorde retail voornemens voor 2019

Het nieuwe jaar is weer van start gegaan! Dat betekent dat de goede voornemens je weer om de oren vliegen. Maar heb je ook al goede voornemens voor je winkel of webshop gemaakt?

Wij hebben 10 verantwoorde retail voornemens op een rijtje gezet waar je je in 2019 aan kunt wagen. Wat denk je van een nieuw merk aan je assortiment toevoegen of een muur in je winkel verven in dé kleur van het seizoen?  Ietsiepietsie vaker foto’s posten op social media – om je volgers te inspireren. Of gewoon oprechte interesse tonen in je klanten.  Ja, er zijn genoeg dingen te noemen die je op retail gebied misschien anders wil doen. Of niet. Het is aan jou.

Een ding is zeker, wij willen jullie hier op de SundaySchool website en tijdens de SundaySchool beurs op 13 januari 2019 volop inspireren.  To a happy new kidsfashion year!

Goede voornemens top 10.

#1 Laten we gewoon eens beginnen met het centraal stellen van de klant. Voor consumenten is het bezoeken van een fysieke winkel, een webshop niets meer en niets minder dan winkelen.Streef ernaar dat de consument je vriend wordt. Of liever nog dat ze van je gaan houden! Retail is een eenvoudig vak, wie het beste in staat blijkt om het winkelen te activeren, wint!

#2 Voeg meer “niet seizoensgebonden” items en basics toe aan je assortiment.  Little Label 

#3 Hou het nieuws omtrent nieuwe kindermode merken nauwlettend in de gaten. Op die manier kun je jouw klanten iets nieuws aanbieden. G-Star kids collectie lancering.

#4 Organiseer kindermode events in je winkel tijdens launch data’s van gewilde merken of nodig je vaste klanten aan het begin van het seizoen uit en geef een trend presentatie.

#5 Neem social media serieus en investeer in een cursus speciaal voor retail. Alles wat je aandacht geeft groeit.   Come into the Bloom.

#6 Denk voor de wintercollecties ook na over maillots en hippe sokken zó maak je de outfits helemaal compleet. Ewers

#7 Geven is krijgen. Heb geen angst om te delen. Want alleen als je deelt, kun je vermenigvuldigen. Zoek daarom zoveel mogelijk naar samenwerking op al die terreinen waar jezelf (iets) tekort schiet, of waar je geen tijd voor hebt. Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder. Maak lookbooks of inspiratie foto’s van de collecties die jij in het assortiment hebt zodat je klanten kan inspireren. JustbyManon

#8 Doe exact datgene wat de rest niet doet en ga zelf op zoek naar concurrentie vrije marktgebieden. Ik ben ervan overtuigd dat deze voor iedereen te vinden zijn en wie dit het beste doet, wint!  Comme Bonjour

#9 Creativiteit is meer dan ooit van doorslaggevend belang! Verf kleine accenten in je winkel in de kleuren van de nieuwe collecties of gebruik een wand om de key color nóg meer te laten opvallen. Geen enkel idee is volledig uniek! Het is altijd ergens op gebaseerd. Bewust of onbewust. Diegene die het beste om zich heen blijft kijken en dat wat hij ziet, vertaalt naar, en toepast in andere passende omgevingen, wint! Chanel

#10 Niemand is loyaal aan een winkel. We zijn loyaal aan mensen. Dus geef het beste van jezelf. Vriendelijkheid, vrolijkheid, positiviteit, energie en oprechte interesse. Plaats je in het hart van de klant. Hoe ga je het leven van de klant verbeteren? Wie hierin het beste slaagt, wint! CKS

2019-01-02T18:24:36+00:00